I. Informacje ogólne
1. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu prowadzonego pod adresem
voluminamarket.pl, dalej jako: Serwis jest Daniel Krzanowski, prowadzący działalność
gospodarczą pn. VOLUMINA.PL Daniel Krzanowski z siedzibą przy ul. Ks. Witolda 7-9, 71-06
Szczecin NIP: 8511020261 zwana dalej Volumina.
2. Użytkownikiem jest każda pełnoletnia osoba fizyczna przeglądająca stronę internetową Serwisu
lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w niniejszej Polityce.
3. Polityka prywatności i cookies dotyczy przetwarzania danych osobowych przez Volumina i
stosowania cookies w ramach sklepu internetowego.
4. Sklep internetowy pozyskuje informacje o Użytkownikach Serwisu i ich zachowaniu w
następujący sposób:
a) poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. "ciasteczka”),
b) poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje,
c) poprzez gromadzenie logów serwera www.
II. Zabezpieczenie danych osobowych
1. Volumina dba o bezpieczeństwo danych osobowych Użytkowników Serwisu, dlatego wszędzie
tam, gdzie wymagane jest podawanie danych osobowych, połączenie do serwera jest szyfrowane,
dzięki czemu Użytkownicy Serwisu mogą mieć pewność, że dane przesyłane z lub do serwera nie
zostaną przez kogoś podejrzane, przechwycone lub wykorzystane.
2. Dane osobowe zostały przekazane świadomie i dobrowolnie oraz będą przetwarzane wyłącznie w
celach opisanych w niniejszym dokumencie.
3. Volumina przetwarza dane osobowe zgodnie z wymogami bezpieczeństwa przewidzianymi przez
stosowne przepisy. Volumina stosuje środki organizacyjne i techniczne zapewniające ochronę
przetwarzania danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych, w tym w celu
zabezpieczenia ich przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym, przetwarzaniem z naruszeniem
przepisów prawa, zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
III. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych w Serwisie
1. Korzystanie z serwisu VOLUMINAMARKET.PL
Dane wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP Komputera i/lub inne
identyfikatory i informacje gromadzone za pośrednictwem plików Cookies oraz rejestrowane w
logach systemowych), a niebędących zarejestrowanymi Użytkownikami Serwisu, przetwarzane są
przez Administratora w celach:
a) świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści
gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność
przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) obsługi zakupów dokonywanych bez rejestracji w Serwisie- wówczas podstawą prawną
przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) rozpatrzenia reklamacji – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes
Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na poprawie funkcjonalności usług
świadczonych przez Administratora za pośrednictwem Serwisu,
d) ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – wówczas podstawą
prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający
na ochronie jego praw.
2. Założenie konta w Serwisie
1. Użytkownik Serwisu zakładający konto w Serwisie proszony jest o podanie adresu e-mail oraz
hasła. Założenie konta w Serwisie w zakresie niezbędnym do jego utworzenia i obsługi nie wymaga
podania dodatkowych danych. Jednak wypełnienie formularza kontaktowego zawierającego prośbę
o dane takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, dane adresowe, dane do wysyłki (jeśli
adres dostawy jest inny niż adres płatnika) spowoduje, iż podanie tych danych nie będzie już
konieczne przy dokonywaniu przez zalogowanego Użytkownika zamówienia w Serwisie. Podanie
danych zawartych w formularzu na poziomie założenia konta jest dobrowolne a ich niepodanie
skutkuje koniecznością ich następczego uzupełnienia w momencie składania zamówienia.
Dane osobowe są przetwarzane w celach:
a) świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Serwisie – podstawą prawną
przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną
przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na
ochronie jego praw.
2.1. Złożenie zamówienia / realizacja zamówienia / dostawa zamówionego towaru
W celu realizacji zamówienia złożonego przez zalogowanego bądź niezalogowanego Użytkownika
przetwarzane są następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, dane
adresowe, dane do wysyłki (jeśli adres dostawy jest inny niż adres płatnika).
Dane osobowe są przetwarzane w celach:
a) realizacji złożonego zamówienia – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność
przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w
szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną
przetwarzania jest obowiązek prawny Administratora (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
c) ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną
przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na
ochronie jego praw.
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne dla przyjęcia i realizacji zamówienia oraz dostawy
zamówionego towaru. Niepodanie danych skutkuje brakiem możliwości złożenia zamówienia w
Serwisie.
2.2. Rozpatrywanie reklamacji
Użytkownik ma prawo zgłosić reklamację produktu zamówionego w Serwisie. W celu rozpatrzenia
reklamacji przetwarzane są dane osobowe Użytkownika podane podczas składania zamówienia w
Serwisie oraz dane dotyczące korzystania z usług Serwisu i Administratora będące przedmiotem
reklamacji.
Dane osobowe przetwarzane są w celu rozpoznania reklamacji – podstawą prawną przetwarzania
jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na poprawie
funkcjonalności usług świadczonych przez Administratora za pośrednictwem Serwisu.
2.3. Marketing bezpośredni
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu prowadzenia działań związanych z
marketingiem bezpośrednim towarów i usług np. przesyłaniem informacji handlowych tzw.
newslettera drogą elektroniczną.
Dane osobowe przetwarzane są w celu podejmowania działań nakierowanych na pozyskiwanie
nowych zamówień przez Administratora- podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes
Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO).
Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu
bezpośredniego. Dane będą przechowywane w tym celu przez okres istnienia prawnie
uzasadnionego interesu Administratora, chyba że Użytkownik sprzeciwi się otrzymywaniu
informacji marketingowych.
IV. Dostęp , sprostowanie i uzupełnienie, usuwanie, ograniczenie przetwarzania i przenoszenie
danych osobowych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
1. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 roku, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako: „RODO”) Volumina zapewnia Użytkownikom
swobodny dostęp do danych osobowych, możliwość ich sprostowania, uzupełnienia, usunięcia,
ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia danych osobowych na żądanie Użytkownika oraz
prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
2. Prawo dostępu do danych osobowych obejmuje prawo do uzyskania przez Użytkownika od
Volumina potwierdzenia, czy przetwarzane są jego dane osobowe a jeżeli ma to miejsce- także
prawo do informacji o celach przetwarzania danych osobowych, kategoriach przetwarzanych
danych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie
przechowywania danych lub o kryteriach ustalania tego okresu a także o prawach przysługujących
Użytkownikowi na mocy RODO oraz prawo do uzyskania kopii danych osobowych podlegających
przetwarzaniu.
3. Użytkownikowi przysługuje prawo żądania sprostowania dotyczących go danych osobowych,
jeśli dane te są nieprawidłowe oraz prawo żądania uzupełniania dotyczących go danych osobowych,
jeśli dane te są niekompletne.
4. Prawo do usunięcia danych obejmuje prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych
danych osobowych Użytkownika. Żądanie usunięcia wszystkich danych osobowych Użytkownika
Administrator będzie traktować jako żądanie usunięcia konta w Serwisie.
Użytkownik może żądać usunięcia dotyczących go danych osobowych o ile zachodzi jedna z
poniżej wymienionych przesłanek:
a) dane nie są już niezbędne do celów, do których zostały zebrane,
b) przetwarzanie odbywało się na podstawie zgody Użytkownika, którą ten następczo wycofał a
brak jest innej podstawy przetwarzania danych,
c) Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych w celach
marketingowych,
d) Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych w innych celach niż
wskazane w lit c) powyżej i sprzeciw ten został uznany za zasadny,
e) dane osobowe były przetwarzane niegodnie z prawem
Pomimo żądania usunięcia danych osobowych Administrator może zachować pewne dane w takim
zakresie, w jakim jest to niezbędne do celów związanych z ustaleniem, dochodzeniem i obroną
przed roszczeniami.
5. Prawo do ograniczenia przetwarzania przysługuje w przypadkach, gdy:
a) Użytkownik kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający
Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych, nie dłużej jednak niż na okres 14 dni;
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Użytkownik sprzeciwia się usunięciu dotyczących go
danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
c) Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one
potrzebne Użytkownikowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d) Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania do celów związanych z prawnie
uzasadnionym interesem Administratora – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione
podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu Użytkownika.
6. Prawo do przenoszenia danych dostarczonych Administratorowi obejmuje uprawnienie
Użytkownika do żądania otrzymania od Administratora jego danych osobowych w formacie
pozwalającym na odczyt tych danych przez komputer oraz uprawnienie Użytkownika do żądania
przesłania tych danych przez obecnego Administratora bezpośrednio nowemu administratorowi pod
warunkiem jednak, że jest to technicznie możliwe.
7. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingu
bezpośredniego przysługuje Użytkownikowi w dowolnym momencie i nie wymaga uzasadnienia.
Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach związanych z
prawnie uzasadnionym interesem Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych)
wymaga uzasadnienia przez Użytkownika i podlega każdorazowej ocenie przez Administratora.
8. Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie- w zakresie w jakim przetwarzanie danych
osobowych odbywa się na podstawie zgody, Użytkownik może w każdym czasie wycofać zgodę na
przetwarzanie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem
zgody.
9. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego przysługuje w przypadku uznania przez
Użytkownika, że jego prawa do ochrony danych osobowych bądź inne prawa przyznane mu na
mocy RODO zostały naruszone. Organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych (w skrócie: PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10. Wszelkie opisane w pkt IV ust. 2-9 operacje na swoich danych osobowych Użytkownik może
wykonać w dowolnym czasie poprzez Konto Klienta po uprzedniej rejestracji i zalogowaniu w
zakładce Moje konto/Moje dane bądź poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta, w przypadku
funkcjonalności niedostępnych przez Konto Klienta, dzwoniąc pod numer telefonu: +48 91 886 22
60 lub przesyłając e-mail na adres: info@alimero.pl.
11. Występując z żądaniem, o którym mowa w pkt. IV ust. 2-9 powstaje po stronie Administratora
obowiązek ustosunkowania się do tego żądania w ciągu miesiąca od jego otrzymania. Jeżeli z
uwagi na skomplikowany charakter żądania bądź ilość zgłoszonych żądań Administrator nie będzie
w stanie ustosunkować się do żądania w powyższym terminie, Użytkownik zostanie o tym
niezwłocznie powiadomiony a czas Administratora na odpowiedź na żądanie przedłużony o kolejne
dwa miesiące. Odpowiedź na zgłoszone żądanie skierowana zostanie do Użytkownika drogą
elektroniczną na adres e-mail, z którego skierowano wniosek. W przypadku wniosków kierowanych
drogą listowną, odpowiedź udzielona zostanie listem zwykłym na wskazany adres
korespondencyjny, chyba że z treści listu wynikać będzie wola otrzymania odpowiedzi na wskazany
adres e-mail.
12. Na koncie Klienta po uprzedniej rejestracji i zalogowaniu jest możliwość cofnięcia każdej z
wyrażonych zgód (np. newsletter) na przetwarzanie danych, nie wliczając w to cookies. Opis jak
wycofać zgodę na przetwarzanie cookies znajduje się w punkcie 14.
13. Volumina nie używa zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, jakim jest
profilowanie w celu dostosowania oferty do osobistych preferencji Użytkownika.
14. Opis jak wycofać zgodę na przetwarzanie plików cookies znajduje się w dokumentacji
używanej przeglądarki internetowej. Jeśli Użytkownik nie chce korzystać z plików cookies, może
zmienić stosowne ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies
niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Użytkownika
może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie z Serwisu.
V. Okres przetwarzania danych osobowych
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu
przetwarzania. Co do zasady dane osobowe przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub
realizowania zamówienia a niektórych przypadkach do momentu wycofania wyrażonej zgody
(wtedy, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda) lub do chwili zgłoszenia
skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych (wtedy, gdy podstawą prawną
przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora).
Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne
do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie
w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie tego okresu
przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
VI. Udostępnianie danych
1. Dane osobowe Użytkowników Serwisu podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym
wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
2. Administrator może mieć obowiązek udzielania informacji o danych osobowych zebranych przez
Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań opartych na właściwej
podstawie prawnej w zakresie wynikającym z żądania.
3. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych, poza
podmiotami świadczącymi usługi outsourcingowe dla Volumina tj.:
a) dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych,
b) firmom kurierskim (Volumina przekazuje takim firmom informacje adresowe potrzebne do
dostarczenia przesyłki),
c) firmom pośredniczącym w płatności za zamówienie i bankom,
d) firmom świadczącym usługi prawne dla Volumina.
VII. Informacja o plikach Cookies
1. Serwis korzysta z plików cookies.
2. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe,
które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do
korzystania ze strony Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której
pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz
uzyskującym do nich dostęp jest operator Sklepu internetowego Volumina.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
a) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają
ze stron internetowych Administratora, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
b) utrzymania sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie
Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne" (session
cookies) oraz „stałe" (persistent cookies). Cookies „sesyjne" są plikami tymczasowymi, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu do czasu wylogowania,
opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
„Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu przez czas
określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika Serwisu.
6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj
domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika
Serwisu. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka
internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie
plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja
przeglądarki internetowej.
7. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być również
wykorzystywane przez współpracujących ze Sklepem internetowym reklamodawców oraz
partnerów.
8. Należy pamiętać, że ograniczenie przez Użytkownika Serwisu stosowania plików Cookies –
poprzez niezaznaczenie ikony ich akceptacji na wyświetlającej się stronie- może wpłynąć na
niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu, w tym także uniemożliwić
korzystanie z pewnych jego funkcji, skutkując niepoprawnym działaniem Serwisu.
VIII. Logi serwera
1. Informacje o niektórych zachowaniach Użytkowników Serwisu podlegają logowaniu w warstwie
serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania Serwisem oraz w celu
zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
a) czas nadejścia zlecenia lub zapytania,
b) czas wysłania odpowiedzi,
c) nazwę stacji Użytkownika - identyfikacja realizowana przez protokół HTTP lub HTTPS,
d) informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP lub HTTPS,
e) adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Użytkownika (referer link) – w przypadku gdy
przejście do stron sklepu internetowego nastąpiło przez odnośnik,
f) informacje o przeglądarce Użytkownika,
g) informacje o adresie IP.
3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony - w rozumieniu
przepisów prawa są anonimowe.
4. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
|